søndag 10. mai 2015

Certains l'aiment chaud

I helga har vi hatt ikke mindre enn 3 kvelder med skoleforestillinger, og jeg har deltatt på det meste det var mulig å delta i. Jeg var med som skuespiller, pianist og danser. Forestillingen var basert på filmen Some Like It Hot, hvor to musikere kler seg ut som jenter for å unnslippe mafiaen som er på jakt etter dem.

Sjekk ut denne flotte videoen som Astrid har laget med klipp fra forestillingen og øvelser:
https://www.youtube.com/watch?v=6-4QGZaiuYk 

Léo (Osgood) og jeg
Jules og jeg (eller Joe og Nellie)


De farligste mafiajentene som finnes






Karoline og Jules (Sugar og Joe)

Før og under forestillingen opptrådde vi dessuten med dans. Jeg var med på både Salsa, Rock og Charleston.

Jeg og Benjamin
Salsa

Rock
Charleston
Dimitri, Mathilde, jeg og Benjamin

Mathilde og jeg
Det har vært en helt utrolig opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme! Takk til Mathilde, Orian og Christophe for bilder!
post signature

5 kommentarer:

  1. Hei, jeg elsker bloggen din og lurer veldig på om jeg skal søke selv.
    Lurte bare på om det var vanskelig å komme inn? og må man ha høye karakterer i Fransk, Matte og ellers andre fag? Eller har du noen generelle tips?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Tusen takk! :)

      Det er nok litt vanskelig å komme inn ja, men ikke så vanskelig at du ikke burde prøve! Du har like stor sjanse for å komme inn som de andre. Det er ikke noe krav om å ha hatt fransk for å søke, så jeg regner med at det heller ikke er nødvendig å ha toppkararkter i fransk for å komme inn. Men har du fått 3 i fransk kan det hende du må argumentere litt for at de skal skjønne at du er motivert til å lære det. Jeg tror ikke det er karakterene som er det viktigste, det er også motivasjonen din og det du sier på intervjuet. Jeg tror det aller viktigste er at du må ha lyst til å jobbe og ha en god porsjon med viljestyrke.

      Det er sant at mattenivået i Frankrike er noe høyere enn i Norge, men i 2. klasse kan man velge mellom realfag- økonomi- og litteraturlinje. Så hvis du ikke er glad eller flink i matte kan Frankrike være en god mulighet for deg likevel, hvis du velger litteraturlinja :)

      Alt i alt; vis dem at du er motivert gjennom søknaden din. Vis at du er en engasjert og sosial person som vil ut på nye eventyr og som er motivert og går inn for å lykkes!

      Send meg gjerne en mail hvis du lurer på noe mer: boe.oda@gmail.com

      Hilsen Oda

      Slett
  2. Hei! Jeg lurer på, hvis man kommer på reservelisten, hvor stor sjanse er det for at man kommer inn, liksom, hvor mange det er som takker nei? Bloggen din er fantastisk, og takk uansett! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor mange er det som pleier å søke?

      Slett
    2. Hei! Tusen takk, så kjekt at du sier det :)

      Hvis man er øverst på reservelisten er det nok en reel sjanse for å komme inn for jeg har hørt om flere år hvor det er folk som har takket nei til plassen sin. Er du lenger nede er nok sjansen litt mindre for de fleste som søker takker nok ja. Men hvis du går i 10. klasse kan du alltids søke igjen neste år. Hvis du står på reservelista er du veldig nær å komme inn, så det hadde jeg gjort hvis jeg var deg! :) Men man kan jo alltids ha flaks for det hender stadig at en eller annen takker nei til plassen sin.

      Etter det jeg har skjønt pleier det å være rundt 60-80 søkere.

      Hilsen Oda

      Slett